BoksBalans: Krachtige interventie voor leerlingen van De Kolibrie

Hoe reageert je kind als spanning oploopt? Sinds dit schooljaar biedt De Kolibrie het traject BoksBalans aan, een unieke methode waarbij leerlingen door middel van boksoefeningen werken aan fysieke, mentale en emotionele doelen. Dit traject wordt begeleid door Justin (LoogFIT) en Annemieke (De Kolibrie), beiden gespecialiseerd in de methodiek Boksend Opvoeden.
 

Lichaamsgericht leren: spanning herkennen en emoties reguleren

BoksBalans helpt leerlingen bewust te worden van hun lichaamssignalen. Door fysieke oefeningen ervaren ze hoe spanning opbouwt en weer afneemt, en leren ze herkennen wat dit met hen doet. Ze oefenen hoe ze controle kunnen krijgen over hun emoties en hoe ze deze vaardigheden kunnen toepassen in dagelijkse situaties, zoals in de klas of tijdens sociale interacties.
 

Boksen als middel, niet als doel

Het traject maakt gebruik van bokshandschoenen en speelse boksoefeningen, maar is niet gericht op vechten. In plaats daarvan biedt het een veilige, gestructureerde manier om te werken aan weerbaarheid, concentratie en grenzen aangeven. Elke groep krijgt een traject op maat, afgestemd op de leerdoelen en behoeften van de leerlingen.
 

Begeleiding door ervaren professionals

Justin is ambulant begeleider en gespecialiseerd in Boksend Opvoeden en Bokscoaching. Annemieke heeft ruime ervaring in gezinsbegeleiding en werkt als schoolmaatschappelijk werkster bij SO De Kolibrie. Samen passen zij de trainingen aan op de behoeften van de leerlingen, waarbij plezier altijd centraal staat.

Media
  • boksbalans Kolibrie
Meerkringscholen zijn transparante scholen.
We laten zien welke keuzes we maken, en waarom openbaar onderwijs van en voor iedereen is.
Meerkringscholen begeleiden kinderen bij hun ontwikkeling
We gaan met ze mee op ontdekkingstocht en rusten ze toe voor de toekomst

Contact

Stichting Meerkring
Amsterdamseweg 41
3812 RP Amersfoort
Tel.: 033 479 98 17
E-mail: info@meerkring.nl

Plan Route

Social media

Volg ons op social media